Home » Blog » Gezondheid » Hoe blijf je koolhydraatarm of keto zonder te koken

Hoe blijf je koolhydraatarm of keto zonder te koken

Gepubliceerd op 10 april 2020 om 21:40

Koolhydraatarm of keto dieet zonder koken

Drink thee of koffie | koolhydraatarme snacks | Verwarm restjes | Minimaal koken | Airfryer | Intermittent fasting | samenvatting |

 

Hoe blijf je koolhydraatarm of keto als je niet wilt koken? Wat doe je als je laat thuiskomt, moe bent of gewoon niet voorbereid bent?
Hieronder vindt je onze beste ideeën om koolhydraatarm te blijven wanneer je helemaal geen zin heeft om te koken of niet veel tijd heeft om te koken.


1. Drink thee of koffie

Een rustgevende kop thee of koffie is misschien net genoeg om je eetlust te beteugelen, vooral als je wat slagroom of gesmolten boter toevoegt. Dit kan je naar je volgende geplande maaltijd brengen zonder te koken.

koffie of thee

2. Eet koolhydraatarme snacks

Vul je voorraadkast en koelkast met koolhydraatarme benodigdheden, zodat je snel een schaal kunt maken met een of meer van deze koolhydraatarme snacks in plaats van te koken. Zorg ervoor dat je ten minste één eiwitbron opneemt.

 

  • Ingeblikte vis (tonijn, zalm, sardines)
  • Verscheidenheid aan kazen
  • Deli vlees of vleeswaren
  • Avocado
  • Noten (Welke zijn de beste? Bekijk onze gids.)
  • Bevroren bessen of ander koolhydraatarm fruit
  • Room
  • Paté
  • Rundvlees schokkerig of varkenszwoerd (zonder suikers of tarwe)
  • Volle yoghurt
  • Olijven
  • Mayonaise
  • Gezonde vetten - zoals olijfolie - om over snacks zoals mozzarella of groenten te sprenkelen
Koolhydraatarme snacks

3. Verwarm restjes opnieuw

koolhydraatarme restjes

Maak er een gewoonte van om dubbele of zelfs drievoudige maaltijden en groenten te maken. Bevries de restjes. Er staat een maaltijd klaar, klaar om op te warmen, wanneer je niet wilt koken. Restjes zijn ook geweldig voor lunches. Bekijk ons ​​geplande werkblad met restjes voor ideeën.


4. Doe minimaal koken

minimaal koolhydraatarm koken

Kook een ei. Bak een biefstuk of koop een warme gekookte kip (zonder broodvulling of zoete sauzen). Voeg een zakje salade, een selectie kazen en zelfgemaakte mayonaise toe. Het diner kan in 10 minuten klaar zijn. Wees creatief met salades en gebruik je essentiële benodigdheden voor in de voorraadkast.

 

Je kunt ook onze eenvoudige ketoplaten gebruiken. Hier is wat inspiratie:


5. Leer van je airfryer te houden

airfryer

Als je weet dat je laat thuis bent, maar 's ochtends (of zelfs de avond ervoor) tijd hebt, gebruik dan je airfryer. Airfryers zijn een fantastische manier om goedkopere stukken vlees om te toveren in heerlijke, comfortabele maaltijden. Dit is gemakkelijk ‘instellen en vergeten’ koken.

 

Wat kun je bereiden in je airfryer? Hier zijn enkele geweldige ideeën om op te koken:


6. Intermittent fasting

Intermittent Fasting

Heb je echt honger? Leer je eetlust te begrijpen en eet alleen als je honger hebt. Dit is misschien geen optie voor een gezin, maar is geweldig voor individuen. En er is geen snellere (bedoelde woordspeling!) Of eenvoudigere optie.

 

Ontdek alles wat je moet weten in onze complete gids, Intermittent fasting voor beginners.


Samenvatting


Probeer voorbereid te zijn zodat je niet te vaak in deze positie zit: het plannen van maaltijden voor de week of zelfs een paar dagen per keer zal veel helpen. Probeer elke avond tijd vrij te maken om te koken of een keer per week in batch te koken.

 

Koolhydraatarme recepten
Keto recepten

 

Laat hieronder een reactie achter om ons te laten weten hoe je koolhydraatarm blijft als je niet wilt koken.


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.